Köpvillkor
ALLMÄNT
Att handla hos oss skall vara enkelt och tryggt, det finns ett flertal betalningsalternativ så att du kan välja det som passar dig. Vi använder oss av Klarna för trygga och enkla betalningar.
Vid beställning av varor som finns i lager skickar vi din order senast nästkommande vardag. Om varan inte finns i lager får du snarast möjligt besked om leveranstid, önskar du göra en förändring eller något tillägg så är det bara att kontakta oss. När varan är skickad så går tyvärr inga ändringar att göra.
Alla köp som överstiger 1.000kr skickas fraktfritt, annars gäller en enhetsfrakt på 99kr. Om ditt paket mot förmodan skulle vara skadat under leverans till dig så hör genast av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig med skadeanmälan och ersättningsprodukt/reparation. Inspektera gärna ditt paket när det hämtas, om det skulle vara några transportskador så underlättar det om du anmäler det direkt till ombudet när du hämtar.
Du har alltid 14 dagars ångerrätt på allt du handlar i vår webshop, med några undantag. Se nedan.
När ångerrätten inte gäller
Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:
- En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten.
- Specialbeställda varor
- Noter
- Blåsinstrument av hygieniska skäl.
- Programvara som registrerats med serienummer
- Download
Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara, eller bara känner att du ångrar ditt köp, kontakta oss så hjälper vi dig. Vid en retur så betalar du som kund returfrakten till oss. Returnerad vara och originalförpackning skall vid retur vara i oförändrat skick.
- Om varans skick har förändrats vid returen så förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för värdeminskning om varan inte går att sälja vidare som ny till annan kund.
BESTÄLLNING
En orderbekräftelse genereras automatiskt efter ditt köp, vi reserverar oss för eventuella tryckfel vad gäller information, priser och varors tillgänglighet. Om något fel mot förmodan inträffar har du förstås möjlighet att förändra eller makulera din order.
PRISER OCH BETALNING
I priser ingår svensk moms. Beställningar över 1.000kr skickas fraktfritt, annars tillkommer en enhetsfrakt om 99kr per order. Observera att detta gäller beställningar inom Sverige. För beställningar utanför Sverige, vänligen kontakta vår kundtjänst för uppgifter om fraktpriser.
Via Klarna erbjuder vi flertalet betalningssätt. Se nedan.
- Faktura med 14 dagars betaltid.
- Delbetalning upp till 24 månader.
- Betala direkt via Internetbank
- Banköverföring
- Kortbetalning
Om du skulle välja att utnyttja din ångerrätt efter du betalt din vara så görs en återbetalning till ditt bankkonto efter din retur kommit tillbaka till oss. Ditt kontonummer meddelar du enklast när du kontaktar vår kundtjänst.
LEVERANSER
Vårt mål är alltid att skicka alla varor som finns i lager senast nästkommande vardag. Om varor måste beställas från leverantör eller tas upp från centralt lager så kan leveranstiden bli längre. Vi meddelar då detta via mail eller telefon till dig snarast möjligt efter du lagt din order. Givetvis har du då möjlighet att göra förändringar eller avboka din order om så önskas.
Vi använder oss av DHL och Bussgods vid våra leveranser, små beställningar som har mindre vikt kan även levereras i Brev.
Aviseringar sker vanligtvis via SMS, om inget mobilnummer finns angivet i beställningen så skickas en avisering via e-post. Kom ihåg att ta med din legitimation när du hämtar paketet.
Vi står för transportrisken, om produkten skulle skadas under leverans så skickar vi tidigast möjligt dig en ny produkt. Vi tar sedan hand om skadeanmälan mot fraktbolaget. Det vi kan vilja ha hjälp med är t.ex. fotografering av skadan. Vi är tacksamma om du anmäler skadan inom 5 dagar efter du mottagit ditt paket. Vid uppenbara skador på emballaget när du hämtar ut paketet önskar vi gärna att du påpekar detta där du hämtar ut paketet, då görs en notering redan då som underlättar hanteringen av ärendet senare.
Fellevererade varor anmäls snarast till vår kundtjänst, vi byter då ut varan och står givetvis också för returfrakten av den felaktiga varan.
Ej uthämtade paket debiteras en hanteringskostnad på 295:-, detta för tillkomna omkostnader med frakter och hantering.
GARANTI
Garantins tid från tillverkaren kan variera, men är minst 1 år. Om inget annat anges så är det denna tid som gäller. Utöver detta gäller Konsumentköplagen där du alltid har 36 månaders reklamationsrätt, om felet kan påvisas vara ett ursprungsfel. Om du mot förmodan får ett fel på din produkt, även om det är utanför garantin eller inte täcks av garantin, så tar du genast kontakt med vår kundtjänst. Vi har auktoriserad verkstad för alla typer av reparationer.
Om din produkt ska åtgärdas under garanti så står vi för alla fraktkostnader.
ÖVRIGT
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande pris, tillbehör och produktinformation. Om du upptäcker ett fel i produktinformation, eller anser att den någonstans är otillräcklig, kontakta gärna vår kundtjänst.
Musikanten i Umeå AB
Org. nr: 556492-8819